donderdag 15 december 2016

Van dennenboom tot kerstboom...

Dag allemaal,

Daar gaan we dan...

Maandag was onze klas een gewone leuke klas... Vandaag is het een mooi verlichte plaats met een mooi versierde kerstboom...
en dat heb ik allemaal te danken aan mijn vlijtige helpers...

Maandag geen nieuw gezicht... want ja, ze zeggen altijd geen twee zonder drie... maar neen... We zijn compleet nu ;-)

Maandag stond er het één ander op het programma...

Nieuwe opdrachtjes en die dennenboom moest een kerstboom worden... En we moesten juf Sonia in de bloemetjes zetten... Zij was immers jarig.. en dat konden we niet zomaar voorbij laten gaan...

Dus actie!!

Ons kerstknutselwerkje is opgebouwd uit verschillende delen... die delen werden onze opdrachtjes deze week...

- de muts van de Kerstman bestempelen






- de zak van de Kerstman bekleven met propjes crêpepapier



- de schoenen en knopen kleuren met potlood


- de jas van de Kerstman bestempelen met oorstokjes






- spelen op de mat


Na het spelen begonnen we aan onze kerstboom in de klas...












 Oeps... dat kan ook gebeuren...
Dus als jullie thuis nog kerstversiering hebben die jullie niet meer gebruiken... Die is altijd welkom he.. jullie zien waarom :-)

Kerstballen en slingers, lichtjes en een piek... deze zorgden er mede voor dat onze boom... een prachtexemplaar werd...

De mini handjes hebben natuurlijk al het werk gedaan... Knap werk kapoenen...

Dinsdag... ochtendgymnastiek op "jingle bells". Juf Viviane en ik gingen volledig uit de bol... We hadden er zin in...

In de klas vertelde ik
Afbeeldingsresultaten voor karel viert kerstmis

Een zeer leuk boekje....

Maar naast ons knutselen stond er ook een "serieuze" opdracht op ons programma...

Onze nieuwjaarsbrief aanleren!! Maar ze hadden er meer dan zin... dus dat liep ook van een leien dakje...
We zullen elke dag oefenen zodat we het nieuwe jaar kunnen inzetten met mooie woorden...

Woensdag was deze week een gewone woensdag...Ale dat dacht ik toch...tot we in de klas kwamen...Er zaten maar 13 kleuters in de klas..in plaats van 26..Veel zieke kindjes.....

We loten de voormiddag af met een filmpje van Musti
Want ook Musti viert Kerstmis
Als jullie willen kunnen jullie er ook eens naar kijken...


Donderdag... vertelde ik
Afbeeldingsresultaat voor de kleine helper van de kerstman

Ook dat was weer een schot in de roos...
We knutselden en we oefenden onze nieuwjaarsbrief verder in... Tijdens de namiddag speelden we in de verschillende klassen en hoekjes...

Vrijdag zullen we in de voormiddag nog de laatste keer doorschuiven... en de namiddag zullen we gebruiken om onze stand van de kerstmarkt op te zetten... Juf Nermin zal zich dan ontfermen over jullie klein mannen...

Bij deze nodig ik jullie van harte uit op onze kerstmarkt... Allen er heen zou ik zo zeggen !!!

Volgende week gaan we  gezellig verder met ons thema "Kerstmis"...

Ik wens jullie een fijn weekend.

Juf Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten