donderdag 1 december 2016

We tellen samen af...

Dag allemaal,

Donderdag...dus we weten wat gedaan..

De klas is mooi versierd... Het thema is duidelijk zichtbaar in de klas... de traditionele pietenmuts of mijter hebben we dit jaar vervangen door een "Sint op zijn paard hoedje" Deze krijgen ook hun plekje in de klas... en een piepende Zwarte Piet vinden we ook op de vensterbank..

Dat was allemaal het resultaat van vorige week..

Wat stond hen deze week te wachten...

Iets wat voor iedereen  een verrassing was.. een nieuw vriendje in de klas. Welkom Kawsar!!


Na een korte kennismaking gingen we aan de slag...


of toch niet...

Wie kwam er nu onze klas binnen?



De vriendjes van juf Bea.. werden even Sint en Piet... Leuk he...

 en ik mocht met hen op de foto!!!





De groepjes deze week:

- haar stempelen voor Zwarte Piet






- een puzzel van Sinterklaas (verticaal 5 stukken)






- tellen tot 4




- spelen met de verkleedkledij van Sint en Piet





- Spelen op de mat




de middag sloten we af met een spelletje op de mat..







We proberen deze week ook het versje over Zwarte Piet zijn mutsje onder de knie te krijgen en zullen elke dag Sinterklaasliedjes zingen.

Dinsdag begonnen we de dag met onze ochtendgymnastiek... Juf Christine leerde ons een leuke pietendans...na het dansen en springen wat het tijd voor een verhaaltje... het prentenboek "Sinterklaasje" werd voorgelezen

Afbeeldingsresultaten voor prentenboek sinterklaasjede kleuters waren helemaal mee...

Voor we aan de slag gingen aan de tafels, werkten we in drie groepen...

Juf Martine Bingo



Juf Nermin Domino



Juf Nele en ik de tablets





Daarna zwoegen en zweten aan de tafels...

Oei woensdag... geen doorsnee woensdag... een pedagogische studiedag stond op mijn programma... voor jullie klein mannen een rustdagje... Ik hoop dat ze er een beetje van hebben kunnen genieten.

Donderdag een dag vol verrassingen, leuke en minder leuke.

 We begonnen met een minder leuke.. Er zijn weer luizen in de klas... Gelieve de haartjes van jullie kleuters te controleren, want alleen SAMEN kunnen we dit probleem aanpakken.


Ons verdiep ging worden afgewerkt, dus tijdens de middag alles afplakken... en vermits we niet in onze klas konden, mochten we met een halve klas mee naar de speelstraat. (volgende week mag de ander helft eens mee).

Ik mocht ook mee... zo kon ik eens zien wat ze daar allemaal uitspoken in de speelstraat.
Ik ging naar de dokter, kreeg een nieuw kapsel, ging naar de Carrefour en kreeg les van meester Mathias.
Het was allemaal nieuw voor mij en  mijn klein mannen, maar ze trokken goed hun plan. We hebben genoten in de speelstraat.

enkele sfeerbeelden...


































Ondertussen werd ons verdiep afgewerkt... Ik was benieuwd...

De leerkrachten en enkele studenten van Don Bosco waren nog ijverig aan het werken, dus het resultaat zal voor morgen zijn... Ik kan bijna niet meer wachten...

Vrijdag zullen we de dag met een verhaaltje beginnen...

Afbeeldingsresultaten voor prentenboek sinterklaasje
we zullen een laatste keer doorschuiven... om zo ons weekje af te sluiten...

Volgende week verwachten we heel hoog bezoek... Wat gaat dat geven?!?

Prettig weekend, en mocht de Sint langskomen.. doe hem de groetjes :-)

Groetjes,

Juf Inge


Geen opmerkingen:

Een reactie posten