donderdag 2 februari 2017

Wat een rare wezens in de klas...

Dag allemaal,

Weer eerst een terugblik alvorens we aan ons weekoverzicht beginnen.

Onze Vince mocht vrijdag als eerste kleuter in 2017 kaarsjes uitblazen...




 we maakten een mooie tekening voor Vince

 Op stap met juf Anja naar de andere juffen..

En ik beloofde ook een filmpje van Kiki en Olaf... We hebben de goedkeuring gekregen om het te mogen posten. Dus geniet maar mee...

Maandag was het opnieuw feest...
We mochten onze week beginnen met weer een jarige... Deze keer was Joakim de gelukkige...
Ook hij mocht proberen om de kaarsjes uit te blazen...




 ook voor Joakim haalden we ons tekentalent naar boven

 zie hem eens stralen...

Na het feesten was het tijd om ons nieuw thema aan te brengen... De jongens zaten er al een tijdje op te wachten... STAR WARS...
Eerlijk gezegd... het is door de inbreng van de kleuters want dit thema zou nooit in mij opgekomen zijn.
Ondertussen zijn we donderdag en ik kan jullie zeggen de interesse groot is... zelfs bij de meisjes...

Maar nu terug naar maandag...
De groepjes deze week zijn:

- een lichtzwaard knutselen






- sterren uitknippen






- masker Dark Vader kleuren







- Spelen op de mat: Noppers en constructie materiaal










- Boven spelen: met de verkleedkoffer













We maakten een tekening voor Joakim zijn verjaardagboekje en  er nog tijd voor een spelletje op de mat.





Voor we naar meester Jurgen gingen mocht Alicia haar avonturen met Jules vertellen.

En voilà we waren vertrokken...

Dinsdag gooiden we eerst ons benen los tijdens de ochtendgymnastiek, om na het onthaal even te kijken naar de allereerste beelden van Star Wars Rebels!

Er werd voor de laatste keer gewerkt in de groepjes bij juf Anja en juf Martine... Volgende week 3 nieuwe activiteitjes...









Over woensdag kan ik niets vertellen... Alleen dat we een dagje thuis mochten blijven... Ik hoop dat jullie kapoen heeft kunnen genieten van het extra dagje verlof...

Donderdag vertelde ik na het onthaal een verhaaltje
Afbeeldingsresultaat voor prentenboek een licht in de nacht Een niet zo eenvoudig boekje... maar het was het proberen waard...

De mama van Angela had pannenkoeken
voor ons gebakken... Wat een leuke verrassing!! En ze hebben gesmaakt ( om 10 uur hebben we wel eerst ons fruit opgegeten... de pannenkoekjes waren voor in de namiddag!)

We hebben ook een nieuw hoekje in de klas... de winkel heeft even plaats gemaakt voor een snoezelhoekje. De hoek is volledig afgemaakt met doeken zodat het donker is in het hoekje... Kerstverlichting zorgt voor sfeer... Kussens en dekentjes maken alles af...





Alleen zou het nog leuker zijn met meer kussens... Zou ik daarom mogen vragen om jullie kleuter een kussen mee te geven naar school. ( Let wel dit kussen zal enige tijd op school blijven, want de hoek gaan we steeds verder uitbouwen)Afbeeldingsresultaat voor kussens

We speelden ook spelletjes rond patronen verder zetten...


Dinsdag en donderdagnamiddag was er tijd om te spelen... enkele kleuters gingen aan de slag met kralen...






Vrijdag zullen we nog een keertje doorschuiven, en voor we het weekend zullen induiken krijgt Jules een nieuw logeervriendje... Ik weet al wie het is...Jullie moeten nog even wachten ;-)

Volgende week gaan we nog even verder met ons Star Wars avontuur... We moeten namelijk nog  een keertje doorschuiven, ons zwaard moet nog de laatste afwerking krijgen, zodat we woensdag ons thema kunnen afsluiten.

Voor het afsluiten van het thema heb ik ook jullie hulp nodig...

Zouden jullie, jullie kleuter woensdag 8 februari zo donker mogelijk willen kleden... Liefst in het zwart... Ik weet dat dit geen voor de hand liggende kleur is voor kleuters...
Maar een zwart t-shirt van de papa of mama is ook goed... Jullie kunnen misschien al raden waar ik naartoe wil...Afbeeldingsresultaat voor zwarte kinder kledij

En nu ik toch aan het vragen ben doe ik maar verder...

Ik zou de poppenhoek/keukentje "echter" willen maken... Daarvoor ben ik op zoek naar:
2 à3 kleine kookpotten/pannen, 6 dessertborden, 6 tassen, 6 stevige glazen, 6 keer bestek ( geen steakmessen)                                    .Afbeeldingsresultaat voor servies
Ik wil de plastiek bordjes en pannen ruilen voor echt servies... De kleuters leren om zorgzaam om te gaan met de spulletjes en niet alles zomaar op de grond te gooien... Ik denk dat ze dat met echt servies minder gaan doen... Het is een proefprojectje.. Dus was je van plan om een nieuw servies aan te schaffen of heb je wat eenlingen in de kast staan??? Ze zijn meer dan welkom...

Zo ik heb genoeg gevraagd en gezaagd...

Ik wens jullie allen een prettig weekend en we zien elkaar maandag weer!!

Groetjes,

Juf Inge

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een porseilenen theesetje waar ze niet meer mee speeld.. is dit ook goed?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor. Ik heb het ontvangen.. dit is ook leuk om aan de tafel mee te spelen. Alvast een dikke dank u
    Juf Inge

    BeantwoordenVerwijderen