donderdag 1 juni 2017

Tuut, tuut, tuut, mijn papa komt er aan...

Dag allemaal,

En dan moet ik nu mijn verslagje beginnen... met een dikke sorry...
Vorige week ben ik vergeten om mijn blog te updaten... Het was lang weekend...en mijn gedachten waren even ergens anders...
Ik had nochtans wat foto's voor jullie... ik maak dat vandaag wel goed...

Eerst nog enkele sfeerbeelden van Paris haar verjaardag... zij mocht ook al 4 kaarsjes uitblazen...




En dan nu een beeldverslagje van de schoolreis...

We mochten de hele dag doorbrengen in kids fantasyland in Linkebeek... de hele speeltuin voor ons alleen,... wat kunnen we nog meer dromen...

Kijk maar mee... dolle pret van begin tot einde... Alleen even zitten om iets te eten en te drinken...en dan terug...puur amusement....



























































Na een iets langer verlengt weekend dan de doorsnee mens... waren we maandag terug op post... Nog eens een volledige week... Je gaat snel wennen aan die kortere weken...;-)

Maandag was het al van 's morgensvroeg al gezellig warm, gelukkig zitten wij in het oude gedeelte van de school, hoge plafonds en dikke muren... het was aangenaam in de klas... Op de mezzanine was het dan weer wel warm... dus een dagje beneden spelen...

Maandag hebben we ook voor de eerste keer de danspasjes voor ons schoolfeest gezet... Altijd spannend... je hebt iets in je hoofd... en dan moeten de kids dat proberen te vervullen...

Dinsdag... was het gelukkig al wat minder warm..

We begonnen de dag met wat ochtendgymnastiek... om dan in de klas... de foto's van de papa's te bespreken... Joakim heeft toen voor een vertederd moment gezorgd...
Elke keer vroeg ik... wie zijn papa is dit en wat is zijn naam... toen het aan Joakim was en ik heb vroeg hoe zijn papa noemde zei hij heel spontaan "Mon amour"... VoilĂ ... dat wisten we dan ook weer si..

De foto's van de papa's hangen nu mooi naast de foto's van de mama's... de kleuters vinden dat heel tof...vaak staan ze voor het bord op zoek naar hun mama en/of papa...

Er werd ook nog wat gewerkt...

We stempelden PAPA... rara waarom???


We telden voetballen...


En we gingen op zoek naar de juiste schaduw van papa zijn gereedschap...



We speelden boven



En op de mat....




woensdag... trok meester Jurgen met jullie kabouters naar het bos... Na de speeltijd, koek en drankje, vlogen we er terug in...
Ons versje voor papa begint ondertussen ook al aardig te lukken...

Juf Cristel is bijna jarig... dus gingen we voor haar verrassing ook aan de slag...




Donderdag... vertelde ik...Afbeeldingsresultaat voor ik vind je lief papa
werkten we in de groepjes en daarna was er tijd voor spel...
Spelletjes met juf Martine en mij...
Juf Martine speelde Uno (op kleuterniveau...) en ik speelde maxilotto... Juf Martine begon bovenaan de klassenlijst en ik onderaan... we wisselden en zo kwam iedereen eens aan de beurt...
 Uno...





 Maxilotto





In de namiddag trokken we naar de tuin...

Vrijdag zullen we verder werken in onze groepjes en nog eens onze dansschoenen aantrekken om te oefenen...
En dan is de week ook weeral voorbij...

Volgende week... weer een dagje minder... en feesten dat we weer gaan doen... onze tweeling Sarah en Laura zullen mogen blazen... net als Tibo en Kawsar...
jullie zien het... het komt weer allemaal in orde volgende week...

Ik moet nog enkele brieven van het CLB hebben, gelieve deze in te vullen en mee naar school te geven...
Jullie kleuter kreeg ook tombolaboekjes mee, gelieve het geld EN de KLEINE strookjes terug mee te geven naar school...
En er is een nieuwe klasfoto... wie wenst kan deze ook aankopen...
Zowel de tombola's  als de klasfoto's zijn cash te betalen...

En zo is de maand juni aangebroken...

Voor ik afsluit... nog een extraatje...deze kregen jullie nog niet te zien...



























Ik wens jullie allen een fijn weekend en tot dinsdag!!

Groetjes,

Juf Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten